om aerialis web & media

Min HISTORIE

begynnelsen

Allerede i 1998 laget jeg mine første websider. Jeg jobbet da som IT-konsulent i et lokalt datafirma. Etterhvert ble jeg ansvarlig for både firmaets Web-løsning og flere private nettsider.

portalen

Blant annet utviklet jeg et nettsted – AERIALIS-DOT-COM – som etterhvert ble en stor nettportal for drageflygere fra hele verden. De første årene kodet jeg alt for hånd, HTML, PHP, CSS, MySQL og så videre. Men etterhvert ble open source løsningene såpass gode at jeg gikk over til publiseringsløsningen XOOPS. Rundt 2011 byttet jeg ut XOOPS med   WordPress og nettstedet, som i dag går under navnet Kites AERIALIS, kjører stadig på WordPress.

egenutviklet nettbutikk

I forbindelse med min drageinteresse drev jeg i noen år et lite firma for salg av nettopp drager. Jeg forsøkte meg på flere open source nettbutikkløsninger, men endte til slutt opp med å lage mitt eget med utgangspunkt i osCommerce. Da satt jeg selv med bukta og begge endene og fikk nettbutikken min, AERIALIS Drageshop til å funke akkurat slik jeg ville det!

wordpress

Jeg har i de siste årene jobbet mye med WordPress og har benyttet tiden til å sette meg mer enn middels inn i en såkalt sidebygger som heter Elementor. Her kan jeg boltre meg i kreative verktøy og hvor kun min egen fantasi setter begrensninger. Ta gjerne en nærmere kikk på min portfolio hvor jeg har brukt Elementor i stor grad!

foto og video

Det er ikke bare Web, det er Media også og jeg benytter meg flittig av et verktøy jeg alltid har med meg. Mobiltelefonen! En helt utrolig liten dings hvor jeg både kan fotografere og spille inn videoer. Ja, ikke nok med det, for med de rette app’ene kan jeg også redigere fram flotte både bilder og videosnutter. Noen av disse kan du kikke nærmere på ved å sjekke ut sosiale medier som Instagram og YouTube.

vekstdrevet webdesign

I det siste året har jeg satt meg nærmere inn i metoden vekstdrevet webdesign (growth driven webdesign). Dette er en (ganske) ny og spennende måte å tilnærme seg webdesign på. Kort fortalt reduserer denne måten å jobbe på drastisk både risikoen og kostnadene i forbindelse med et web-prosjekt. Metoden er samtidig meget fleksibel og knytter salg og markedsføring mye tettere inn mot prosessen. Du får dermed en direkte og positiv effekt på resultatene!

tiden er moden

Med AW&M ønsker jeg å rette min freelance virksomhet inn mot SMB-markedet. Så hvis du beregner deg og/eller din virksomhet å falle innenfor SMB og tiden er moden for en ny vri på dine nettsider…. Ja, da tar du kontakt! Kanskje har jeg svaret på dine spørsmål!